20090301

bir anektot.

eve geliyodum;az kalmıştı.eve gelmeme cok az kalmıstı.sacmasapan düşünceler eşliinde müzik dinleyerek sıradan anlardan birini yaşıyodum işte.sonra yerde birisini gördüm;genç bi cocuk,17 18 falandır yaşı.yere düşmüştü besbelli ve titriyodu!ben hayatımda daha önce hiç sara krizi geçiren birisini görmedim ki!nerden biliyim ki napıyım!napmalıyım bilmiyodum!yolda önümden geçen kız da (ki o da en fazla 20 yaşındaydı) 'ayş' deyip gitmesin mi?!bi yandan sinirlendim bi yandan da telaş içindeyim,yardım isteyecek birini bulamıyorum ki yolda...
sonra bi adam geldi,yardım etti; soğan koklatmak gerekiyomuş.ben soğan buldum ama buldum geldim diyene kadar cocuk ayılmıştı,kapalı genç abla da dua defterini açmış dualar okuyodu.
yani her türlü insan var.yardım etmek isteyip edemeyeni de, hıh deyip geçen giden salagı da,yardım edebileni de,dua okuyanı da.
evet,hıh deyip geçip gidenleri de var,ayş diyip iğrenip geçenleri de var,gelip izleyip tüh deyip yine yardım etmeden gidenleri de var.
var da var.
hepinize lanet lanet lanet.
oh be.
rahatladım az da olsa.
miserable people.

2 yorum:

cebimdekimatara dedi ki...

benimde başıma benzer olay iki kere geldi ikiside ankara'dayken olmuştu birincisinde 12 yaşındayım otobüste gidiyoruz ayaktayım orta kapı önünde yanıda 20 yaşlarda bi genç var adam bir garip ama derin derin soluyor sonra birden bire yere düştü vucüddu titriyo falan sonra duruldu kendine gldi cebinden hasta raporunu çıkardı herkesten para topladı indi gerçekten hasta mı değil mi bilmiyorum ama ikincisi kesinlikle hasta değildi oda şöyle oldu.

14-15 yaşındayım yine ankarada sinemaya gitmişim ogün akün sineması(artık tiyatro olmuş) çıkışı binanın yanına bakar biraz gözlerden uzak bir yerdir. tek başıma gittiğim için çıkışa ilk yönelen ben oldum dış kapıyı açmamla merdivenlerin başında bekleyen adam yere düştü ağzından köpükler çıkmaya başladı sara nöbeti geçirir gibi titredi falan başındayım napam napam hemen sinemaya koştum sorumluya olayı anlattım ambülans çağırın dedim dur dedi bir bakalım beraber koştuk çıkışa adam kalkmış para topluyodu kalabalıktan. sonra adam sen doğru olanı yaptın oğlum ama bak o üçkağıt yapmış falan dedi o gün bugündür böyle bir olayla karşılaşmadım ama temkinli yaklaşıyorum yolda bayılana,kayboldum diyene çünkü o şekilde soyuldum birkere insanlar bozdu iyice

Cogito dedi ki...

evet bunu kullanarak yalan söyleyenler de çokmuş, daha sonra anlattıgım insanların da direk tepkisi yalandır oldu. dikkatli olmak gerek tabi ki böyle durumlarda ama yalan ile gerçek arasındaki farkın anlaşılabileceğini düşünüyorum ben bir kez gerçek bir sara krizi gördükten sonra.sonuçta profesyonel oyuncular değil bu insanlar. ne biçim oldu ya yaşamak, insanlar ne yapacagını şaşırmış şu hale bak!