20100325

Toplum Ve Birey Arasındaki Uyumsuzluk

''Yeni insan bana yalnız psikolojik açıdan değil,fiziki açıdan da insandan ayrılıyor gibi görünüyor. Ben yeni insan değilim.İnsanım.Düşünün bir kez: Bir sabah kaktığınızda gergedanlarıon ortalığı sardığını görüyorsunuz. Gergedanların ahlak anlayışı,gergedanların felsefesinin egemen olduğu bir gergedan dünyada buluyorsunuz kendinizi. Yaşadığınız kenti bir gergedan yönetiyor. O sizin sözcüklerinizi kullanıyor ama sizin dilinizi konuşmuyor.Onun için sözcüklerin ayrı bir anlamı var.Böyle bir kimseyle nasıl anlaşabilirsiniz?” (Eugene Ionesco)

1 yorum:

D. dedi ki...

Küreselleşmeyi görmediği için şanslı sayılabilecek bir adam daha sanırım. ve işte bu baya uyumsuzluk tiyatrosunun özü yani o sizin sözcüklerinizi kullanıyor ama dilinizi anlamıyor, bayağı güzel bir karşı çıkış kant a, ama işte şey önemli insanlar bir yerden sonra yani bu uyumsuzluğun idrakından sonra dili kendileri üzerinden değil, kendilerini dil üzerinden temellendirmeye başladılar, yani daha önce sana mesaj ile Heidegger in sözünü aktardığım gibi kendilerini anlatabilecekleri şekilde kurguladılar ve ortaya işte kendileri olduğunu sanan bunu iyi ifade eden ama aslında medya egemen sınıf ne dersen onlar tarafından yaratılmış bireyler çıktı ve bu bireylik yani daha doğrusu bu birey olduğunu sanma bu ilüzyon sayesinde sayesinde gerçekten birey denilen şey yok edildi (bunu yayımlamanı istemiyorum sadece gör diye yazdım zira bu düşünce tamamen bana ait ama galiba Heidegger buna benzer şeyler demiş daha okumadım bilmiyorum ama tamamen bana ait bir düşünceyi yayımlamazsan sevinirim, gerçekten çalınmasından korkuyorum, bütün bunlara rağmen yine de yayımlarsan canın sağolsun ama yayımlamasan daha iyi.)